Medlem
Antal inlägg: 337
Medlem nr: 9 398
Jag planerar för en rabatt med diameter 4,2 m. För att komma åt att ansa utan att trampa sönder någor skulle jag gärna ha några rejält stora stenar, men hur får man dem på plats? Kan man gjuta i betong och "toppa" med en stor, men inte så hög sten? Hos oss finns ingen sten, men det finns "dumpad" sten ett par hundra meter härifrån.
Här finns tusenmiljoner sniglar och minst lika många maskrosor, så jag måste komma åt överallt annars kan jag lika gärna låta bli att plantera något.
Medlem
Antal inlägg: 2 292
Medlem nr: 11 481
Sedan... även om stenen ser "dumpad" ut så måste du alltid fråga markägaren innan du tar någon enda sten, någonstans ifrån, oavsett var och hur den ligger. Inte kul om någon arg markägare kommer och vill ha tillbaka sina stenar när du har hyrt en stor maskin för att få hem dem...
Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814
CITAT (*Ulrica* @ 04-05-2008, 18:54)
Sedan... även om stenen ser "dumpad" ut så måste du alltid fråga markägaren innan du tar någon enda sten, någonstans ifrån, oavsett var och hur den ligger. Inte kul om någon arg markägare kommer och vill ha tillbaka sina stenar när du har hyrt en stor maskin för att få hem dem...