Jag har märkt att ju mindre tomt man har.. desto större konflikter med grannarna uppstår.
Har haft och har fortfarande en stor grannfejd med våra närmaste grannar.
Vi köpte vår tomt som råkade vara skog flera år innan han flyttade in i huset bredvid.
När vi började bygga vårt hus möjligtvis ett år efter hans inflyttning blev han förbannad.
För att han har nämligen planerat in att ha skog bredvid sin tomt.
Sedan när huset var byggt så trakasserade han kommunen för att han hade
"redan bestämt att vi ska ha en syrénhäck som gräns mellan tomterna"
dvs, han godkände inte att vi ville ha en mur som avgränsning på vår sida av tomten (skiter fullständigt i hans syréner)
detta är bara ett axplock. Det som däremot verkar gå i rundgång vid grannfejder är att människor verkar vara illvilliga bara för sakens skull.
Vår granne t.ex. behandlar vår tomtgräns som en tippstation, medan han sköter andra halvan av trädgården som en kunglig trädgård. Ändock är han emot våra försök att göra gränsen vacker
Som tur är har vi kommunen på vår sida.. men på grund av demokrati i landet så har han rätt att ständigt överklaga alla beslut vilket innebär att vi tvingas skriva en massa papper och uttala oss ständigt om vad han nu än har hittat att klaga på.
Vi är snart inne på fjärde året pappersarbete på grund av en rättshaverist till granne.
Men fan ta mig om jag flyttar först