CITAT (Gunilla T @ 06-05-2008, 10:58)

Nej Bettson du har rätt - jag har inte alls kläm på dethär och därför frågar jag.
Men jag förstår ff inte... de flesta här vet väl knappast vem de andra är? Hur vet ni om jag är troll eller inte?
Men min undran gäller ändå varför man spelar med i någon annans lilla konstiga nöje? Om man inte vet från början men sedan misstänker att något vill retas så varför inte bara tacka och avsluta?
Jag har helt enkelt svårt att förstå varför man känner sig lurad?
Lurad känner du dig när du byggt upp vänskapsband med en person och du kommer på efteråt att du investerat alldeles för mycket tid, energi empati och sympati på. Någon som hela tiden suttit och drivit med dig. Kanske just för att du försvarat en person som inte borde varit värd att försvara.
Lurad känner du dig säkert också när du märker att du avslöjat mer om dig själv för en bedragare som inte avslöjat något alls om sig själv. Skulle nog beskriva det som om någon du litat på norpat något i din plånbok fast det är känslor det handlar om. Det är så dags i utvecklingen man raderar saker i sin profil eller som en del gjort sluta att skriva i sitt eget namn och skaffar ett nick.
Eller att ett nick som ger sig ut för att vara man, börjar närflirta med någon kvinna i lämplig ålder men sedan vägrar att träffas. Det visar sig senare vara en kvinna som vill e ha lite kul på andra bekostnad. Säkert så spinns en hel del svartsjukehistorier i samma veva.
Listan kan göras lång på varför man känner sig bedragen
Men just att knyta nära vänskapsbans som visar sig inte vara några band alls skulle nog göra dig också upprörd. Och till börja med vet du inte om att du spelar med i trollets spel, därför känner du dig bedragen.
Det förekommer också att folk tigger saker och pengar och spelar på andras goda välvilja