CITAT (DragonLady @ 05-05-2008, 12:08)

Här är mina Chili, ´Cayenne Long Slim´ och Paprika, ´California Wonder´

Fina plantor, och redan flera frukter på g

När satte du fröna?
CITAT (chilihead @ 06-05-2008, 15:39)

Ok, PI 260560 är kanske inte riktigt lika het

men fortfarande var det en grym planta. Nagan ser riktigt hurtig ut. Du vill inte byta bort en pod i höst kanske?
Jag ska som du köra hydro utomhus i sommar. Jag tänkte kör 4 eller 6 plantor av sorter jag inte bestämt ännu, i en 60 liters behållare. Har funderingar på växthus för det,
men kommer nog köra det oskyddat mot altanräcket. Funderar på doppvärmare i vattnet under juni och hösten eller tror du man klarar det utan?
Började fundera nu vad det egentligen är som sitter i mina olika krukor, och lyckades leta fram min lista/karta. Det visar sig att det inte är en PI 260560 till vänster, utan en C02598.
PI 260560'n slingrar sig dock framför nagan och upp i den stora plantan. Var nog lite väl optimistisk med antalet plantor som skulle få plats när jag planterade då dom trängs rejält nu..
Får jag Pods på Nagan så ska jag gärna skicka över några, om inte annat för provsmakning

Lite skillnad i Heat också hoppas vi
Jag tänkte kanske köra doppvärmare så det inte blir för kallt på natten, men frågan är om det är nödvändigt. Första gången jag odlar i hydro(första gången öht egentligen),
så jag kör trial and error approachet

Tror däremot att problemet kommer vara att hålla tempen nere under dagen när solen gassar som mest. Funderade om man kanske
skulle "försänka" behållaren i marken, och på så sätt hålla nere tempen
Vad ska du köra för slags hydrosystem om man får fråga..? Jag kör "ebb och flod"-varianten om du inte listat ut d från bilden..
apisen