CITAT (Stintan43 @ 06-05-2008, 20:36)

Ulrica, det är lite svårt att svara när du riktar dig till flera skribenter i samma inlägg eftersom bl.a. jag då inte sagt samma saker som de övriga. Men jag förstår inte riktigt varför du tar åt dig personligen. Du har ju uttryckt din åsikt.
Tar du illa upp varje gång någon inte delar din åsikt?
Hm, jag tycker att det är skillnad på att inte dela någons åsikt och att håna någon för dennes åsikt. Visst, det blir lite fel när jag slår samman alla i ett svep - då får tex. du skit för vad Gita skriver etc. och det blir ju orättvist. Men när 4-5 personer hoppar på en persons åsikt på en gång och totaldissar den så blir det jobbigt... när det dessutom känns som om alla helt har missförstått vad åsikten går ut på och istället tolkar den lite som de själva vill så är det svårt att inte bli lite irriterad...
Om man nu inte tycker att det behövs någon ytterligare form av moderering så kan man uttrycka det istället för att dra slutsatser om den/de som framför förslaget. Jag skriver tex. inte att de som inte vill ha någon moderering är anarkistiska polishatande attackdemonstranter...
Sen visst, jag tar nog skaer mer personligt än jag borde, det medger jag. Det är inte första gången jag får höra det. Det är något jag absolut behöver jobba på. Men faktum kvarstår - om man försöker mana till besinning här på Odla så får man skit för det och det känns väldigt orättvist.
Redigerat av *Ulrica*: 06-05-2008, 19:49