CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 20:17)

Så. Nu har jag tagit några djupa andetag och ska försöka förklara vad jag menar. Det är väl inte konstigt att jag tar det personligt när jag är en av två som framför en åsikt, jag tror knappast ni syftade till Kallepellestinaolle eller ingepellaulla?
I den här tråden har det framkommit att en del har känt sig lurade och bedragna på Odla. Det har framkommit att det finns medlemmar som har registrerat flera olika identiteter. Det har framkommit att trådar tas bort på grund av att de fullkomligt har spårat ur. Det har framkommit att medlemmar har lämnat Odla för att de känt sig mobbade. Det har framkommit att personer registrerar sig på Odla för att förstöra.
När då någon framför en åsikt att det kanske skulle vara bra med moderering (utan att specificera hur eller av vem) för att avhjälpa dessa problem så bemöts detta kreativa förslag på en lösning på följande tre sätt:
1. Total förnekelse om att de finns några problem på Odla - det är helt perfekt som det är.
2. Förslaget tolkas som att personen som kommer med förslaget anser att man borde begränsa yttrandefriheten, införa censur och förbjuda vissa ämnen att diskuteras på Odla.
3. Personen som kommer med förslaget tolkas som överkänslig, självgod, präktig och polisiär.
Det värsta jag vet är när andra bestämmer vad det jag säger eller skriver betyder utan att fråga först. Jag tycker tillexempel inte alls att en moderator samtidigt ska vara medlem - det skulle leda till jättekonflikter. Jag anser inte alls att man ska begränsa yttrandefriheten på forumet.
Men jag är faktiskt hellre präktig än otrevlig och uppkäftig!
Vet du Ulrica, jag syftade varken på Kallepellestinaolle eller ingepellaulla eller dig när jag skrev mitt inlägg. Jag önskar i all välmening att du tar ett till djupt andetag och läser
vad jag skriver
utan att göra egna, i det här fallet, felaktiga tolkningar.
Jag förstår inte hur du kom fram till de där tre numrerade tolkningarna, vet inte vilken av dem du tillskriver mig men vill bara säga att jag tycker att du tolkar fel.
Jag ser inte att varken Gita, Stintan eller jag har vänt oss mot dig personligen på något sätt, jag ser det som att vi bara inte instämmer med det förslag du hade. De må vara ett hur välmenande förslag som helst från din sida - men vi instämmer inte i det. Man måste få tycka olika - ingen av oss rackar ner på dig som person, vi delar bara inte din åsikt i frågan.
Vad du menar med den här meningen;
Det värsta jag vet är när andra bestämmer vad det jag säger eller skriver betyder utan att fråga först. förstår jag inte alls.
För mig får du vara precis hur du vill, präktig,uppkäftig eller rent av otrevlig - det är upp till dig och ingen annan.