Jag är nog för rastlös i kombination att jag inte får plats med alla plantor inomhus så jag har ställt ut allt utom de minsta som fortfarande står under lysrör. Tomaterna täcks med fiberduk de få nätter det varit under 10. Satte det mesta i plastväxthusen (har 4!) för ca 3 veckor sedan, men plasten har varit av sista veckan.
Med ett tiotal tomatplantor som är 1,5 m var så finns det banne mig inte plats inomhus. I helgen åkte dessutom min Väderkvarnspalm (på en meter ut). Ingen pardon här inte! De små palmplantorna (ca 5-10 cm) har varit ute hela tiden. När det gäller växter tror på det gamla militära ordspråket "Det som inte dödar, härdar" Så jag kommer att ha några av Sveriges mest tåliga palmer om 20(?!) år.
Tomaterna har fått lite vita blad och några av de minsta plantorna har dött av köld eller solchock, men det gör inget. Har allt för många plantor ändå! (Typ dör 10 av 40 sommaraster är det ingen panik. Det finns så det räcker ändå)
Planterade ut tobaksblomster, sommarflox, "ornamental grasses" från T&M, mirabilis och dahlior igår. Det enda som märktes i eftermiddags var att snigelj-arna har varit där och tuggat, men i övrig helt ok.
/Mica
Redigerat av Mica548: 06-05-2008, 20:12
|