CITAT (apisen @ 06-05-2008, 19:22)

Var nog lite väl optimistisk med antalet plantor som skulle få plats när jag planterade då dom trängs rejält nu..
Får jag Pods på Nagan så ska jag gärna skicka över några, om inte annat för provsmakning

Hehe, jo, hydro har en tendens att bre ut sig. Är nog aningen optimistisk när jag ska köra 6 st. i en 60 liters tank också, men det är väl mest för att jag tror att det funkar
under locket och vill därför ta till vara på allt.
Låter härligt att man kanske får sätta tänderna i en Naga redan i år!

Missade det tåget i år och hade så många sorter på gång. men, men.... alla odlar det ju så man blir ganska sugen

Käkade faktiskt en Red Scotch Bonnet förra helgen. Jag kände mig ungefär sådär -->

, och den är ju bara 1/3 så stark som Nagan

CITAT
Jag tänkte kanske köra doppvärmare så det inte blir för kallt på natten, men frågan är om det är nödvändigt. Första gången jag odlar i hydro(första gången öht egentligen),
så jag kör trial and error approachet

Tror däremot att problemet kommer vara att hålla tempen nere under dagen när solen gassar som mest. Funderade om man kanske
skulle "försänka" behållaren i marken, och på så sätt hålla nere tempen

Där hade du faktiskt en skitbra idé!!! Jag har lurat på det där också och har varit helt inne på att bara måla tanken vit och hoppas att temperaturen är dräglig. Nu har ju jag sådant taskigt solläge så jag har inte så mycket effektiv sol/dag på min baksida, så det kommer finnas rikligt med tid för återhämtning.
Ett vitt lock till tanken och nedsänkt i jorden med en doppvärmare. Det låter ju riktigt bra alltså!
CITAT
Vad ska du köra för slags hydrosystem om man får fråga..? Jag kör "ebb och flod"-varianten om du inte listat ut d från bilden..
Jag tänkte bara köra på bubblarmetoden. Luftpump kopplad till air-curtains (eller syreslang med massa hål som slingrar kors och tvärs runt tanken). Har kört med den metoden tidigare fat bara med olika syrestenar. Billigt, enkelt och fantastiskt resultat. Dock aldrig utomhus!
Jag har inte byggt min tank ännu. Har kollat runt på lämpliga behållare och funderat över hur det ska gå till, men inget klart ännu. 1/6 är det väl tänkt att det ska vara klart så har ingen panik över hydron ännu. Däremot är jag ruskigt less över att ha vardagsrummet och badrummet fullt med plantor