Markus: Jag förstår dina frågor och undringar, kanske kan du hitta svar i det som redan skrivits på själva FG-tråden?
Jag tar mig friheten att kopiera in en text från ett annat forum (det är klart att man är med och kollar läget), skriven av en icke-utövare. Han gav värdefull information tyckte jag.
Till Anna Lindman Barsk resp alla andra som medverkat i
Vad är Falun Gong?
Hela inslaget var luddigt och väldigt väldigt oproffesionellt. Jag förstår er att ni vill göra ett väldigt intressant och publikdragande program
och uppnå en hög tittarsiffra. Eran sändningstid är ju väldigt kort och kravet på er är väldigt stort om
att programmet ska uppnå det jag nämner ovan.
Allt ifrån de personer ni intervjuade dvs Falun Gong utövare samt de så kallade experter ni
använt er av är smaklöst.
Ta tex Falun Gong utövaren ni intervjuade.
Många frågor ni ställde till honom Besvarades väldigt påläst dvs orden var bara ord och det fanns ingen substans i det hela ( luddigt med andra ord ). Massa teorier utan någon erfarenhet. Frågan kvarstår
Vad är Falun Gong?
Och sedan försökte ni bygga upp en så kallad bild om Vad är Falun Gong?
Genom Marie Carlsson resp Nils-Olof Ericsson dvs forskare resp Fd Kulturattache,Peking.
Bara själva ordet forskare och kulturattache får en att tappa trovärdigheten om att dom kan besvara frågan
Vad är Falun Gong?
Ta tex Nils-Olof Ericsson, vad har han för bakgrund eller vinstsyfte med det hela.
Jo kolla in den här hemsidan.
http://images.google.se/imgres?imgurl=http...ficial%26sa%3DNSitat ifrån deras hemsida
Kina är inte ett slutet land bakom låsta portar Men det kan ändå behövas en nyckel för att komma in.
VILKEN NYCKEL
Vi i Väst vet redan hur korrumperat Kina är. Om man ska lyckas med att starta något i Kina så måste man oftast ha bra kontakter dvs på
regeringsnivå.
Han har rätt mycket att förlora den här Nils-Olof Ericsson , hans pålitlighet är ju lika med noll.
Ni bör ta mer ansvar om vad ni sprider till den svenska allmänheten och inte bara tänka på tittarsiffror.
Använd istället eran dyrbara programtid för att göra något BRA.
Vad är Falun Gong?