Jag måste säga att det är rena mobbningen som sker här. Är det vuxna människor som beter sig så? Är ni likadan mot era arbetskamrater eller vem som nu råkar komma i er väg och som ni misshagas av? Rena rama sandlådan. Varför inte låta dom som vill ha en diskussion få ha den ifred? Ni uppför er som fascister tycker jag faktiskt.
När jag hade min kolonilott så hade jag inga problem med sniglar trots att alla runtomkring hade det. Jag hade nån då och då som åt på lite sallad. Och hittade jag nån så bar jag ut dom i skogen och bad dom stanna där. För just det! Jag tror att man kan kommunicera med andra varelser!! Jag upptäckte detta med att kommunicera med små varelser en gång i Indien när jag låg och sov på en strand och helt plötsligt så omringades jag av myror och de började klättra på mig. Då tänkte jag i mitt sinne att jag gör en gräns runt mig och ingen myra vill gå över den. Och det funkade!! Jag tror inte på att föra krig mot andra varelser; människor, djur, insekter... Whatever. (samtidigt är jag inte rädd för att säga ifrån) Jag tror på harmoni. Så på min koloni så tänkte jag mig bara att jag vill inte föra krig mot er. Ni är välkomna att äta lite, jag bjuder på det, men jag vill inte att ni kommer och förstör. Och det fungerade, jag hade aldrig problem med skadedjur i någon form.
Men det här måste ni nu mobbare antagligen ironisera över för jag tror ju inte som ni. Vet ni vad ni håller på med? Tro- och åsiktsförtryck kallas det och är grunden till förföljelse av andra. Hur är det med yttrandefriheten? Hur blir ni om det skulle bli krig? Jag skulle inte vilja möta er om jag avvek i nån aspekt från er... Flera av er här är nog de mest otrevliga människor jag stött på på ett forum. Helt otroligt. Och går ni på mig så ska ni veta att jag bryr mig inte, för sådana som er kan man inte ta på allvar. Bara tycka synd om...
|