Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gladioler i kruka?
          Ullet
          Inlägg 24-03-2004, 08:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 2 397

Såg i nån tidning hur dom stoppat ned gladiollökar i en stor lerkruka och hela krukan var full av olikfärgade gladioler. Så när man "ska bara" gå in och handla en liten grej på blomaffären så kom jag ut med 20 gladiollökar som jag tänkt stoppa ned i två stora lerkrukor ute på altanen. MEN.... tongue.gif

När är lämpligast att göra det? Hur lång tid tar gladiolerna på sig att börja komma upp ur jorden? Jag har ju ingen lust att ha två gigantiska krukor ståendes här inne och så blommar dom i maj, innan jag ens kan få ut dom på altanen. biggrin.gif
          Sorterna är: Green star, en limefärgad superläcker sak, och till den ska jag ha en Black Jack, mörkt burgundy röd m nästan svarta kanter. Visst borde det bli snyggt? biggrin.gif
          När ska jag peta ned dom för att få dom snygga att sätta ut i juni? Nu? Sen? När? tongue.gif

--------------------
          Ullet zon5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Siri
          Inlägg 24-03-2004, 18:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 323
          Medlem nr: 2 034

Tack för ditt svar, Åsa. Jag hade precis samma problematik! smile.gif

Jag har ännu en undran ang. detta. Jag har hört att man inte kan/ska sätta lökväxter så tätt, alltså när man planterar dem. Är det inte sant eller gäller det bara vissa sorter?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 14:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon