Det är intressant att se vilka starka känslor den här tråden plockar fram!! Tänk att man kan HATA en växt....konstigt egentligen, det måste vara något grundläggande mänskligt!? Kanske har det med kontrollbegäret att göra, vi som är kungar av evolutionen...

Barrväxterna verkar ligga risigt till...själv har jag en blåen utanför dörren Edit, som bodde här i 30 år satte den från en julgrupp...då var den 20 cm hög...nu är den 2 m!! Jag tog bort alla fula, gula barr och satte en Silverhavre framför...och en lavendel en bit ifrån...det är jättefint, tycker jag!
Däremot tycker jag att Änglatrumpeter är fula, alla verkar gilla dom och ska ha en som helst ska bli stor som ett träd....näe inte för mig...men det har hänt förr...man ska aldrig säga aldrig.
Min Rhododendron är 40 år gammal och knotig som ett olivträd....jättefin! Fast jag inte ÄLSKAR rhoddisar

Jag tycker om gula blommor på våren...sen vill jag ha svalare eller mörkare färger!
Sommarblommor har mycket att ge...det behöver ju inte vara knallgula begonior eller randiga petunior...jätteverbena, ettåriga gräs, Daggsalvia, Slöjsilja, vallmo, rosenskära....de växter fort och blommar första året...och sedan kan man ha något annat nästa år. Jag väver in ex sommarslöja bland perennerna...det blir trångt dvs inget ogräs utan att behöva gräva om och flytta runt till nästa säsong när alla perenner blivit större.
Renfana doftar underbart!! De är tåliga och ståtliga...på rätt plats är de också fina!
Tänk att alla nästan blir mer engagerade när det handlar om att tycka illa om än när det handlar om att tycka om