CITAT (Markus_H @ 08-05-2008, 11:21)

Jag vet bara att det blev ett himla liv på vissa när det stod i tidningen att nu kan du köpa en billig spånskivekista för hälften av vad en i ek kostar. Det skulle bli en "ovärdig" fattigmansbegravning med sådana. Jag hänger inte upp mig så mycket på materialet och krusidullerna runt om kring och när den dagen kommer att jag själv ska begravas så lär jag bry mig ännu mindre...
I stora delar av världen begravs människor enbart i en enkel tygsvepning eller i en enkel hemmasnickrad kista. Jag tycker nog det är värdigare att begrava någon enkelt men respektfullt än att begravningsbyråer kränger dyra kistor som sedan krossas med grävmaskin

Kommer att tänka på kistorna de visade i programmet. Sidentyg och stoppning och kuddar och täcken osv... Okej om man har öppen kista på begravningen, då vill man ju kanske ha det så, men varför kosta på en kista som ska vara stängd hela tiden? Antagligen mest för att lura sörjande människor på en massa pengar...
sen så funderar och funderar jag på det där med att krossa kistan, och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka i frågan...