Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Torktåligt som blommar?
          Fru fet
          Inlägg 06-05-2008, 18:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem nr: 5 876

Vad kan man sätta, perenn eller sommarblomma, som klarar ett riktigt soligt och torrt läge? En typisk husväggsrabatt är det med sol nästan hela dagen. Fram till midsommar är det fint med div lökväxter och två jättestora pioner, men efter det är där ganska tomt. En Flammentanz (ros) och ett gäng kokardblommor är det som blommar sent. Vill gärna ha tips och helst på riktiga färgbomber, jag menar, rabatten är redan cerise, gul och orange så jag kan lika gärna fläska på naughty.gif !

Tack på förhand,

jenny

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fru fet
          Inlägg 07-05-2008, 14:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem nr: 5 876

Inte Älvsjörå(o)djuren tror jag! Har flera stora plantor kärleksört i en annan rabatt och de har aldrig blivit rörda. Annars äter de de mesta. Förra sommaren hade jag växthusdörren på glänt en sensommarkväll och en stor kruka luktärter därinne - då stack bambi helt sonika in skallen och försåg s-ig!- När jag gick ut och gapade påhonom sprang han för+stås åt fel håll - in i växthust. Vilket liv innan han tog sig ut därifrån och stackars mina tomater!
          Nå, det var väl en liten avvikelse från ämnet. rolleyes.gif

jenny

Ja, nånslags nepeta kanske vore fint. Kungsmynta har jag redan flera kvadratmeter. Luktar gott när man går med gräsklipparen men nedrans vad de sprider sig!

jenny

Citera
          Kilmister
          Inlägg 10-05-2008, 01:20
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem nr: 8 732

CITAT (Fru fet @ 07-05-2008, 15:51) *
          Inte Älvsjörå(o)djuren tror jag! Har flera stora plantor kärleksört i en annan rabatt och de har aldrig blivit rörda. Annars äter de de mesta. Förra sommaren hade jag växthusdörren på glänt en sensommarkväll och en stor kruka luktärter därinne - då stack bambi helt sonika in skallen och försåg s-ig!- När jag gick ut och gapade påhonom sprang han för+stås åt fel håll - in i växthust. Vilket liv innan han tog sig ut därifrån och stackars mina tomater!
          Nå, det var väl en liten avvikelse från ämnet. rolleyes.gif

jenny

Ja, nånslags nepeta kanske vore fint. Kungsmynta har jag redan flera kvadratmeter. Luktar gott när man går med gräsklipparen men nedrans vad de sprider sig!

jenny

Off topic. Då har du inte varit med om en älg i garage. Hujedamej. Tur att bilen var ute.

Citera

Inlägg i den här tråden
          Fru fet   Torktåligt som blommar?   06-05-2008, 18:18
          Krolliljan   Kantnepeta, lavendel, purpurklätt :) Dagliljor. J...   06-05-2008, 18:48
          Christer i Falköping   Finns en riktigt torktålig rackare, gul, som nog b...   06-05-2008, 18:50
          Fru fet   Tack för bra tips. Liljor ids jag nog inte med - h...   07-05-2008, 10:55
          Krolliljan   Tack för bra tips. Liljor ids jag nog inte med - h...   07-05-2008, 11:24
          Christer i Falköping   Tack för bra tips. Liljor ids jag nog inte med - h...   07-05-2008, 17:56
          Lars-Olof Arvids   Sedum klarar sig alltid! Likaså kungsmynta och...   07-05-2008, 11:15
          Anna i Åkarp   Kärleksört! :wub: Det finns massor av olika v...   07-05-2008, 11:26
          Aqvakul   Nävor, sedum, lavendel, digitalis, fänrikshjärta, ...   07-05-2008, 14:23
          ingrids   Det verkar vara olika bud på om liljebaggar mumsar...   07-05-2008, 14:34
          Krolliljan   Det verkar vara olika bud på om liljebaggar mumsar...   07-05-2008, 18:55
          Fru fet   Det här har det än så länge bvlivit: lavendel (Hid...   11-05-2008, 10:28
          Christer i Falköping   De allra flesta oxalisarna är rena ogräsen, så den...   11-05-2008, 10:33
          Fru fet   Ja Christer, man kan ju alltid hoppas, men den ser...   11-05-2008, 11:21
          Christer i Falköping   Otroligt vackra dedär! Det kan säkert hända at...   11-05-2008, 11:33
          josohl   Fler torktåliga som blommar: kantnepeta (Nepeta x ...   12-05-2008, 21:08

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 01:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon