CITAT (*Digitalis* @ 21-04-2008, 11:40)

Nu blev jag nyfiken! Har sett ett liknande växthus på Harald Nyborg, men är tveksam till användbarheten och hur praktiskt det är egentligen. Fungerar det verkligen? Hur har ni förankrat ert plast-växthus med stålrörsställning? Blåser det inte bort så fort det tar i? Har ni det uppe även på vintern? Går det öht att odla i? Blir det inte för varmt?
Hej,
Mitt har inte blåst bort, inte ens under riktigt starka vindar. Det klarade stormen Gudrun (!) eftersom jag var inne i en dålig period och inte orkade montera ned det. Det fick stå hela vintern...
Jag har lagt stora stenar nedtill på marken som förankrar presenningen ordentligt.
Min presenning är vit, men tunn, så ljuset upplever jag inte som ett problem, tvärtom, jag behöver inte skugga så noga nu. Och den var som sagt väldigt billig.
CITAT (daddyrox @ 05-05-2008, 18:36)

Nånn som vet var man kan få tag på sånn genomskinlig plast/pressening??
Har ett antal lagerhyllor längs med väggen som skulle behöva lite plast, men växthusplast skulle gå på 320:- plus allt för att göra det till dörrar, och arbetslös som man är måste man spara på allt som bara går.
Har någon nått annat tips så är dom välkommna.
Sitter i samma eländiga ekonomiska sits..
Jula rekommenderas, de har vita, tunna presenningar till billigt pris.
Genomskinliga är dyrare, men väg för och nackdelar emot varandra, som tex. det jag skrev om skuggning.