Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Delikat och STORT problem, Ogräs i singelhögen
          Kat
          Inlägg 11-05-2008, 19:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

För ett par år sedan köpte jag en hög med singel för dränering till min kåk. I dagsläget vill jag använda detta singel till underarbete i gångar och liknande, men nu inser jag att jag verkligen skitit i det blå skåpet angående detta. Singelhögen är nämligen till största delarna utsmetad, så den ligger utspridd över ett område på flera kvm ca 3 dm djupt. Igenom detta har MASSOR av ogräs trängt igenom. Det är knölklockor, hallon, maskrosor, kvickrot och brännässlor till förbannelse.

Jag svär över hur otroligt korkad jag var som inte lade något under när den här högen anlände, men nu är det som det är.

Summan av kardemumman är att det här singlet nu är helt oanvändbart för det ändamål jag vill ha det till. Med ett rejält Knölklocke-, Hallon- och Brännässleproblem redan som det är på tomten, så vill jag inte förvärra skadan.

Vad gör jag?

Alternativen som jag ser det är:

1) Rensa varje spadtag ifrån ogräs och skyffla ihop allting till en hög igen. (Den energin har jag inte)
          2) Gräva ihop hela skiten till en hög igen och sedan täcka det ett par säsonger. (Gör att jag inte kan använda det nu när jag behöver singlet och bär dessutom enormt emot, eftersom jag redan har massor av ytor täckta med presenning redan som det är)
          3) Mängder med Ogräsätticka?
          4) Mängder med Roundup?
          5) ?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lady Hamilton
          Inlägg 12-05-2008, 21:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Oj Oj OJ!!! Vad det 'kliar' i mina fingrar naughty.gif .............tänk om jag kunde ha åkt till dig och hjälpt dig att fixa detta......... crazy.gif
          Men, men...mitt förslag blir att du skottar upp en del på en pressening och sprider ut....täck över....låter ogräset torka i hjäl några dagar inne i "paketet" Men detta förutsätter ju att det är soligt och varmt också......... blush.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 20:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon