Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Snorkigt bemötande, - Blomsterlandet
          Kathy
          Inlägg 06-05-2008, 09:32
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem sedan:
          09-01-2005
          Medlem nr: 4 848



          Ringde till Blomsterlandet och frågade om jag fick beställa jordgubbsplantor till slutet av veckan för att försäkra mig om att få plantor eftersom vi ska till stugan i helgen och plantera.

          - Vi har jordgubbsplantor inne till försäljning.

          - Jo, men jag var inne hos er igår och då saknades det flera sorter som ni skulle få in, svarade jag.

          - Jodå, vi kommer få leverans av jordgubbsplantor på fredag.

          - Kan ni ställa undan plantor åt mig, så att jag är försäkrad om att få dem?

          - Nej, det går inte! blink.gif

          Återigen har jag fått bekräftelse på att "min" lokala handelsträdgård är att föredra!
          Det blir 8 mil extra att köra och 10kr till per planta, men det är det värt!
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          hjärtegull
          Inlägg 12-05-2008, 16:42
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 192
          Medlem sedan:
          05-07-2007
          Medlem nr: 11 377



          CITAT (Kathy @ 06-05-2008, 10:32) *
          Ringde till Blomsterlandet och frågade om jag fick beställa jordgubbsplantor till slutet av veckan för att försäkra mig om att få plantor eftersom vi ska till stugan i helgen och plantera.

          - Vi har jordgubbsplantor inne till försäljning.

          - Jo, men jag var inne hos er igår och då saknades det flera sorter som ni skulle få in, svarade jag.

          - Jodå, vi kommer få leverans av jordgubbsplantor på fredag.

          - Kan ni ställa undan plantor åt mig, så att jag är försäkrad om att få dem?

          - Nej, det går inte! blink.gif

          Återigen har jag fått bekräftelse på att "min" lokala handelsträdgård är att föredra!
          Det blir 8 mil extra att köra och 10kr till per planta, men det är det värt!


          Nu känner jag att jag måste lägga mig i lite här. Jag som faktiskt jobbar på Blomsterlandet, dock inte i Norrköping, där jag antar att händelsen utspelade sig.

          Vi diskuterade faktiskt detta på jobbet tidigare idag, och rent krasst så är det så att vi (iaf i min butik) har väldigt lite utrymme att ställa undan växter på, och minimala möjligheter att sköta om dom tills kunderna hämtar dom. Idag var det så trångt på lagret efter leveransen imorse, att man knappt kom in : / Det är extremt högt tryck i alla våra butiker för tillfället, många stora leveranser, och mycket kunder, så egentligen är det för både växternas och kundernas bästa som vi ibland inte kan lägga undan växter.

          Hur kul är det för jordgubbarna att stå i flera dagar på ett mörkt lager?

          Nu talar jag bara utifrån egen erfarenhet, och uttrycker egna åsikter, jag vill på något sätt inte representera Blomsterlandet som koncern eller så. Men det är så jag tycker iaf.


          --------------------
          Den sista kyssen - min ego-blogg i cyberrymden.
           
          Citera
          Kathy
          Inlägg 12-05-2008, 21:59
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem sedan:
          09-01-2005
          Medlem nr: 4 848



          CITAT (hjärtegull @ 12-05-2008, 17:42) *
          ...//.......Hur kul är det för jordgubbarna att stå i flera dagar på ett mörkt lager? .....//...........


          Nu handlade det inte om flera dagar eftersom de fick leverans på fredag morgon och jag skulle komma in på eftermiddagen och handla. Vet av erfarenhet att det är rykande åtgång på jordgubbsplantor vid denna årstid.

          ................................................................................
          .............

          Nåväl, det är inte slut med kritiken om Blomsterlandet, tyvärr.
          Jag var där i fredags för att returnera en sak jag hade handlat hos dem. Ställde mig vid ena kassan men bit ifrån kassörskan, som höll på med en kund. När hon hade avslutat sin kund, så klev jag fram och hade ungefär 1,5 meter kvar till kassan....då stängde kassörskan igen kassan och gick därifrån! ohmy.gif
          Häpen står jag kvar och fattade inte vad det var som hände! Hon hade ju sett mig där jag stod med varan och kvittot i högts hugg!
          Jag kliver fram till den andra kassörskan och säger till henne "Din kollega bara försvann från kassan?" och fick till svar "Ja, hon jobbar inte i kassan!". Ehhhmmm, nehej, inte det? (jag såg med all säkerhet att hon alldeles nyss hade stämplat in i kassaapparaten tongue.gif )
          Sen talade jag om att jag ville lämna tillbaka varan och lämnade fram kvittot. "Är det riktigt säkert att du inte har använt den?" - Öhhhm, nej, verkligen inte, du kan själv se att kartongen är obruten och flefri. Som sagt....

          Den lokale handlaren har service och personligt bemötande gentemot kunden men i takt med att en butik blir större, så tappar man bort detta någonstanns på vägen. Undrar vad det beror på?
          Jag har sett det förut,
          på Plantagen, Blomsterlandet, Willys, Siba, Dataspecialisten, Chrysleråterförsäljare....

          IKEA och vår lokala Ica Maxi lyckas på något sätt bibehålla servicen gentemot den enskilde kunden, trots storleken på butiken. Samma känsla för service som den lokale handelsträdgården, livsmedelsbutiken, boenden med äggförsäljningen....m.fl där service inte är en självklarhet. wub.gif

          ................................................................................
          ......................
          Edit: Givetvis tror jag på att det finns kunnig och serviceminden personal även i större butikskedjor, men eftersom jag aldrig tidigare handlat på Blomsterlandet och får detta bemötande vid två tillfällen av två möjliga, så blir tyvärr betyget IG genomgående för Blomsterlandet.

          Redigerat av Kathy: 12-05-2008, 22:05
           
          Citera
          hjärtegull
          Inlägg 13-05-2008, 07:15
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 192
          Medlem sedan:
          05-07-2007
          Medlem nr: 11 377



          CITAT (Kathy @ 12-05-2008, 22:59) *
          Nu handlade det inte om flera dagar eftersom de fick leverans på fredag morgon och jag skulle komma in på eftermiddagen och handla. Vet av erfarenhet att det är rykande åtgång på jordgubbsplantor vid denna årstid.


          Men om du skulle komma in samma dag, så tror jag väl knappast att jordgubbarna skulle varit slut... såvida du inte skulle ha en jäkla massa. Det kanske var det dom syftade på också?


          CITAT (Kathy @ 12-05-2008, 22:59) *
          Nåväl, det är inte slut med kritiken om Blomsterlandet, tyvärr.
          Jag var där i fredags för att returnera en sak jag hade handlat hos dem. Ställde mig vid ena kassan men bit ifrån kassörskan, som höll på med en kund. När hon hade avslutat sin kund, så klev jag fram och hade ungefär 1,5 meter kvar till kassan....då stängde kassörskan igen kassan och gick därifrån! ohmy.gif
          Häpen står jag kvar och fattade inte vad det var som hände! Hon hade ju sett mig där jag stod med varan och kvittot i högts hugg!
          Jag kliver fram till den andra kassörskan och säger till henne "Din kollega bara försvann från kassan?" och fick till svar "Ja, hon jobbar inte i kassan!". Ehhhmmm, nehej, inte det? (jag såg med all säkerhet att hon alldeles nyss hade stämplat in i kassaapparaten tongue.gif )
          Sen talade jag om att jag ville lämna tillbaka varan och lämnade fram kvittot. "Är det riktigt säkert att du inte har använt den?" - Öhhhm, nej, verkligen inte, du kan själv se att kartongen är obruten och flefri. Som sagt....


          Här måste jag också hoppa in. Alla på Blomsterlandet har olika ansvarsområden, men ibland under högsäsong så måste folk från snittet, växthuset och torra hoppa in i kassan. Detta innebär ju dock inte att dom har mindre att göra på sina ordinarie avdelningar, och därmed så vill dom återvända dit så fort det går att stänga en kassa. Så vad dom menade var; hon var inte ordinarie kassapersonal, och det är egentligen inget dumt med att fråga en kund om dom har använt varan eller inte. Givetvis beroende på vad det är för vara, men detta specificerade du aldrig i ditt inlägg.


          Anki V och Heda smiley_small_hug.gif jag ÄR stolt över att jobba på Blomsterlandet. Jag tycker att det är skitkul, och jag tycker att det är en bra affär. Det är väl klart att vi har brister och fel som alla andra, men vi kämpar ständigt på för att utvecklas och bli bättre. '

          Kathy: Jag vet inte om jag har gjort saken värre eller bättre, men jag hoppas iaf att du ger Blomsterlandet en till chans, vi är inte så dåliga som du tror flirting.gif Jag lovar! Annars så får du ta och pallra dig iväg till mitt Blomsterland, och kanske få en annan uppfattning.


          --------------------
          Den sista kyssen - min ego-blogg i cyberrymden.
           
          Citera
          Kathy
          Inlägg 13-05-2008, 10:21
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem sedan:
          09-01-2005
          Medlem nr: 4 848



          CITAT (hjärtegull @ 13-05-2008, 08:15) *
          ...//.......Men om du skulle komma in samma dag, så tror jag väl knappast att jordgubbarna skulle varit slut... såvida du inte skulle ha en jäkla massa. Det kanske var det dom syftade på också?...//.........


          Syftade på? Svårt att säga då jag bara fick ett "nej!".

          Jag vara på den säkra sidan att få jordgubbsplantor eftersom vi samma dag skulle köra till stugan och plantera dem. Hade det inte blivit några plantor den helgen, så hade jag fått vänta 4 veckor innan vi kunnat plantera igen. För mig var det angeläget att få med mig plantorna och, ja, jag skulle ha rätt många plantor.

          CITAT

          ..//.....Här måste jag också hoppa in. Alla på Blomsterlandet har olika ansvarsområden, men ibland under högsäsong så måste folk från snittet, växthuset och torra hoppa in i kassan. Detta innebär ju dock inte att dom har mindre att göra på sina ordinarie avdelningar, och därmed så vill dom återvända dit så fort det går att stänga en kassa..//....
          Det förstår jag också...men, man kan säga något innan man lämnar kassan mitt framför nosen på kunden. Det ser annars ganska illa ut, tycker jag. Och jag var inte den enda som reagerade...

          CITAT

          ..//.......och det är egentligen inget dumt med att fråga en kund om dom har använt varan eller inte. Givetvis beroende på vad det är för vara, men detta specificerade du aldrig i ditt inlägg..//.......


          Nejdå, visst kan man fråga kunden om varan är oanvänd eller ej. Nu var det ganska uppenbart eftersom kartongen var felfri och oöpnad.
          Tyvärr går det inte att beskriva nyanserna i det talade språket och återge det här.

          CITAT
          .....//.....ger Blomsterlandet en till chans, vi är inte så dåliga som du tror..//......


          Jag hade absolut ingen uppfattning om butiken då jag gick in i den eftersom jag aldrig varit där...Så den chansen har den lokala Blomsterlandet lyckats bränna alldeles själv. flirting.gif Och tror, det gör jag inte, det räcker med det jag upplevt. rolleyes.gif

           
          Citera

          Inlägg i den här tråden
          Kathy   Snorkigt bemötande   06-05-2008, 09:32
          mollys_matte   Det är ju tyvärr oftast så... Jag har tidigare job...   06-05-2008, 10:44
          Kathy   Det är ju tyvärr oftast så... Jag har tidigare job...   06-05-2008, 11:54
          Heda   Det är ju inte ens jämförbart! Det är som att ...   08-05-2008, 07:15
          Orkidétjuven   Sist tog jag ingen korg, för jag skulle ju bara ti...   12-05-2008, 22:33
          mollys_matte   Vilka två är det du tänker på i Norrköping? Bor sj...   08-05-2008, 08:42
          snuffe   Bor själv utanför nyköping, där vi har ett ställe ...   08-05-2008, 15:01
          mollys_matte   Det har öppnat ett nytt ställe i Nyköping på vägen...   08-05-2008, 21:56
          Heda   Mollys matte Billbäcks i Svärtinge och Eriksbergsp...   09-05-2008, 06:32
          Azola   Mollys matte Billbäcks i Svärtinge och Eriksbergsp...   11-05-2008, 01:10
          Azola   Mollys matte... Växt & Trädgård vid ÖB har fi...   11-05-2008, 01:03
          mollys_matte   Mollys matte... Växt & Trädgård vid ÖB har fi...   12-05-2008, 06:55
          Azola   Ringde till Blomsterlandet och frågade om jag fick...   11-05-2008, 01:16
          Kathy   Nu känner jag att jag måste lägga mig i lite här. ...   12-05-2008, 21:40
          Heda   Jag för min del tycker att BLomsterlandet klart är...   12-05-2008, 20:40
          Anki V   Jag måste hålla med Heda. Jag gillar Blomsterlan...   12-05-2008, 20:59
          Heda   Nu är det ju också så att PERSONALEN är en stor de...   14-05-2008, 20:40


          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 02:34
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon