CITAT (A-C E @ 14-05-2008, 07:23)

[font="Comic Sans MS"][/font][size="4"][/size]
Hej!
Jag tycker det hjäper att göra ngt för hunden innan man "tar bort" den.
Gillar inte "A-ordet".
Tex. när jag var tvungen att ta bort min border collie Blyger. (Obotligt sjuk i elichias)
Vi åkte till en väns får hage. Hade stämt träff med länsvetrinären.
Vi valltränade i ca. 1 timme som inför en tävling. Sen kom vetrinären-samlade fårflocken- sa kommandot "passa". Det var inget ovanligt för Blyger att få tex en vaccinationsspruta i en ko eller fårhage.
Det sista han gjorde var att arbeta, det sista han såg var sina älskade får och det sista han luktade var fåren. Det sista han hörde var mig säga "bra", "passa" och jag älskar dig.......
Blyger vilar är hemma i en vacker glänta, tillsammans med alla sina kompisar som levt i familjen.
Att se honom bli kall och man ser ju att själen inte finns kvar, hjälpte mig.
Se att kroppen bara blev ett skal. Inte bara blev slängd ovanpå en hög med andra "A"-ade djur, som det blir på kliniker. Han fick ett värdigt slut.
Vet ej om detta hjälperm eller fått dig att bli ännu ledsnare.
Kram på dig , min vän
Anki med Arne (8),Idde(9)
Gråt, gråt, och åter gråt.......
Det var fint gjort med Blyger!
Hur gärna man än vill och hur mycket man än gör för sina djur så är det alltid sååå jobbigt när man kommer till det stadie att man måste avgöra vad som är bäst.
Att "ta bort" sin älskade vän är är ett smärtsamt beslut, hunden har troget funnits vid ens sida och det svider så in i helsike att man inte kommer att få känna just
den gemenskapen längre...
(Uscha, jag gråter så jag nästan inte ser knapparna på tangentbordet....)
Du har gjort det som var bäst, Cassiopeia!
Hunden mådde inte bra... Nu får den ro och frid...
Och du kommer att överleva det här, även om det kanske inte känns så just nu.
Livet går framåt... du kanske kommer att hitta en annan hund som vill slicka dig på kinden och vara DIN vän!
Stora Tröstekramar från mig!