Har någon gång önskat att jag hade en trädgård för att riktigt kunna släppa loss med odlandet men på ett sätt är det nog tur...
Det kändes bara en aning vilt med mängderna av sommarblommor förr om åren. Nu har jag kommit på att jag kan ha perenner också och att dom går att förodla.
Vet inte riktigt hur det går till

men på något sätt dubbel-o-trippelplanerar jag i kärlen på balkongen. Sedan några dagar tillbaka har dom överblommade vårlökarna grävts upp till förvaring, för att åka ner i jorden igen i höst om det verkar vara liv i dom. På dess plats har sommarblommor hamnat samt små-småplantor av lavendel och akleja medvetet och omedvetet sådda(hade en akleja förra året som fröat av sig).
Fingrarna slant när ett perennerbjudande från odla kom och dom finns bla som sällskap till en japansk lönn i en stor kruka och till
två klematis i en annan, ännu större kruka. Jag hade tänkt mig
en klematis, men dom blev visst två

.
I år blir det intäckta balkongräcken med klematis, flamvial och blomman för dagen.
Jag håller på med någon slagssjälvbedrägeri när det gäller penséer, har sått några som fortfarande är små men kommer att komma senare i sommar och några är självsådda(heter det så?

)
Men den senaste fiffiga jag kom på, för att få köpa färdiga pensé-plantor, är att

:
-Va bra då köper jag dom sötaste jag kan hitta och så kan jag ta frön från dom och få precis dom penséer jag vill ha

.
Har odlat lewesia som sticker upp men innan dess flörtade några vilt med mig på Älvsjömässan och två somrars motståndskraft var som bortblåsta, så denna vad jag förstått knepiga växt finns också på balkongen.
Jag kommer inte ägna mig åt Änglatrumpeter dom skulle bara blåsa sönder på balkongen och jag har ingen vinterföraring för dom.
Fick sorgflugor förra året av doftliljor

, så dalior, liljor mm skippar jag också. Men några Tuberosa, som den icke trovärdiga, försäljaren sa kunde planteras och få vara kvar i krukan, det har jag. Få se om dom kommer upp, såg något grönt som jag tror är dom....
Det är nog tur att jag bara har balkong hur skulle det annars gå???
Tänk om jag kom på att jag kan odla grönsaker

Fortfarande finns det bara månadssmultronen från förra året kvar på balkongen....trodde inte den skulle klara sig.