Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dags att klippa ned Änglatrumpeten?, Nybörjare önskar lite tips och råd...
          linedancegirl
          Inlägg 27-03-2004, 11:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 3 085

Fick förra året en Änglatrumpet (stickling från mammas) som växte och trivdes på min balkong. Den blev ca 2 meter hög och blommade fint långt in på hösten.

Jag klippte ned den till ca 1 meter när jag tog in den för vintern. Då jag bor i lägenhet har jag inte tillgång till något mörkt och svalt utrymme så den har övervintrat i mitt kök i ett hörn, med endast lite morgonsol (max 2 timmar per dag) och vattnats sparsamt (i självvattnande kruka).

Nu sedan nån månad tillbaka har den satt ny fart och har massor av stora gröna blad (och även bladlöss - suck! Vart kommer de ifrån???).

Ska jag klippa ned den igen nu till ca 50 cm? Kan jag spara det jag klipper ned och i så fall - vad gör jag med dessa???

Kommer den verkligen att bli lika fin som förra året, eller har jag väntat för länge med att klippa ned den?

Hjälp en stackars nybörjare.... blink.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-12-2025, 04:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon