CITAT (Mollis @ 17-05-2008, 14:52)

När det gäller folk som bor runt större städer, fixa så att det finns massor av infartsparkeringar och se till att de kollektiva transportmedlen, i rusningstrafik, går i skytteltrafik till och från stan så att man inte ens behöver tänka tanken tidtabell, man vet att när man ställer bilen så går det en buss till/från stan inom 5 minuter.
Och inbrottstjuvar har ett paradis framför sig när dom kommer till pendelparkeringen. Fråga alla dom som parkerar i Kungälv, norr om Gbg, hur många som har haft inbrott......
Jag är emot all onödigt körande. Min sambo körde ju också i början till affären, men nu går han. Sedan jag gick härifrån ( när jag kunde gå bättre) när han gick till parkeringsplatsen. Jag var där förre honom, då tänkte han om. Det är så mycket onödigt körandet, det skall bort.
Men inte skall man isolerar landsbygden. Hur man skall fixa det, jag då få jag nog tänka till lite. Alla boende som bor på landsbygden skall ha råd att åka till nästa samhälle, till sitt jobb osv
Men samtidigt om jag tänker efter, om någon väljer att bosätta sig ut i skogen , varför skall alla vi andra skattebetalare betalar för det???? Svårt det här
Elisabeth