Min sambo har ett flertal gånger kört tillbaka hem när han åkt iväg för att handla utan att komma till affären...
Jag som har mjölk i kaffet har några gånger lyckats med att ställa in koppen med kaffe i kylskåpet, plockat ut mjölken, hällt upp den i ett glas och gått och satt mig i soffan. Annars har det hänt att jag hällt krämen i kaffet istället för mjölk, eller kaffe i flingorna. I kylskåpet kan man även hitta katter, telefoner, nycklar, böcker och diverse olika ting som jag förmodligen höll i handen när jag skulle hälla i mjölken i kaffet.
Naturligtvis kan jag springa runt i hela huset och leta efter väskan, fast den redan hänger på axeln, därefter kan jag gräva runt i väskan efter nycklarna som jag naturligtvis redan håller i handen.
Telefoner och plånböcker på biltaket hör till vardagen för mig... Jag brukar cokså få springa runt och leta efter cykeln eftersom jag aldrig kommer ihåg var jag ställt den.
Det händer att jag plötsligt kan stanna upp i trappan och inte veta om jag var på väg upp eller skulle ner, vad jag skulle göra, eller ens var jag är någonstans. Fast det är lite läskigt när det händer att jag inte känner igen mig i mitt eget hem... Händer ofta när jag är väldigt stressad och jobbar väldigt mycket.
Jag kan påstå att jag inte sett katten på flera dagar, fast jag precis gett den mat. Häromdagen stod jag och försökte trycka in bilnycklarna i en Volvo, fast jag de senaste tre åren var en glad ägare av en Mercedes. Hoppas ingen såg mig...
Jag har gått "dubbelpromenader" med hundarna precis efter varandra eftersom jag lyckats glömma bort att jag precis gick med dem. De brukar inte protestera först förrän jag vänder tillbaka efter 20 meter eftersom jag först då insett att jag håller på att gå med dem en gång till.
|