Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mördarsniglar på posten
          makro
          Inlägg 16-05-2008, 11:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 14 573

Hej på er allihopa!

Härmed vill jag varna alla odlare för mördarsniglar som kommer på posten.

Fick min nya klematis som premie från "Allers Trädgård". Som tur är så brukar jag hålla alla nykomlingar i karantän i blomkrukor cá 4-5 veckor innan jag sätter ut dom, så även den här gången. Blomman ståd i krukan och blev bara sämre med var dag som gick. Jag tog ut den för att kålla på rötter, om något är fel, och upptäckte äggen från mördarsniglar. Har inte den spanska sjukan i mitt trädgård än, och vill inte få den heller. Klämde sönder alla ägg, tvättade noga rötter och planterade klematisen i helt ny kompost i krukan igen - hoppas att det blir inga nya sniglar nu.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gunilla T
          Inlägg 19-05-2008, 18:38
          Länk hit: #2

Gäster

Hej!

Om du hörde ett knäppande ljud när du klämde på "äggen" så är det näringskulor i jorden som alla handelstädgårdar använder.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon