Skakar liv i tråden igen. Har bestämt mig för att gjuta fast sockeln och därefter montera. Det verkar bli väl tungt att montera upp buren. Fick växthuset levererat förra torsdagen, hann bara kvittera sändningen för att sedan sätta mig i bilen för att ta flyget till England. Väl där passade vi på att inhandla en startsats från Gardena för automatisk bevattning. Totalpris 600 kr inkl en enkel bevattningsdator. Otroliga plantskoleanläggningar de har i England! Och vilka växter de kan odla där!
Nu står i alla fall en hyrd betongblandare på baksidan, och i morgon eftermiddag skall rören fyllas med betong. Har kunnat konstatera att rören i alla fall satt på rätt ställe

.
En fråga till er som redan har monterat, har ni haft problem med att få fönstren på plats? En granne byggde ett Euroserre-växthus förra året och smällde 2 fönster. Tur för honom hade han fått 4 st för mycket. Eftersom jag verkar ha fått exakt rätt antal har jag införskaffat 2 st 3-punkts glaslyftare (70 kr st på Biltema). Den som följde med vågar jag inte lita på. Antar att man måste lossa lite på den längsgående profilen för att få in glaset.
Det skall i alla fall bli några spännande dagar.
Erik