Har monterat växthuset både igår och idag men är inte klar med glasning/plastning av taket än, mer om detta nedan! Allt har gått bra, hela huset blev till sist helt vågrätt och varenda lodrätt stag helt vinkelrätt mot sockeln. Att peta in glaset i sidorna gick som en dans, ibland fick man känga till lite lätt på glaset för att det skulle gå in mellan reglarna.
Men... När jag kikar närmare i glaslådan där allt glas ligger förpackat ser jag att jag har en extra takuppsättning fastän jag beställde plast i taket. Jag har plasten också men nu är frågan om jag fått för mycket glas? När jag tänkter efter så betalade man ju extra för plasten, det var dyrare än att bara ta glas så kanske är det så att man alltid får taket i glas fastän man även beställt plast i taket? Ska man ringa Willab och säga att man fått för mycket eller är det rätt?
Helt plötsligt blev jag sugen på att sätta glas i taket istället för plasten. Enda nackdelen är att jag har fyra fönster och då fattas det två småkvadrater glas men där kan man ju ha plast i stället om det nu inte ser konstigt ut. Det var även med en stor glasskiva för mycket. Kanske är det så att om man beställt plast i bara taket så får man ändå med glas så kanske törs man switcha till glastak?