Har exakt samma växthus! Valde inte heller den förhöjda varianten med 20cm extra, jag tyckte helt enkelt att proportionerna var fel och det skulle inte passa in i helhetsmiljön. Jag har ju murad sockel så innerhöjden vid takfoten är nästan 1,90m ändå. Visserligen blir tröskeln lite högre men det märks inte och jag behöver faktiskt inte duka när jag går in genom dörren.
Nu när jag hade fått med glas till taket fastän jag valt plast där som tillval så skippade jag plasten och satt upp glaset. Allt gick bra ända tills den där förbaskade sugproppen som följer med brakade ihop. Det sitter en liten mutter som håller ihop den och denna mutter lossnade helt enkelt varvid vakumet släppte och en liten ruta åkte i backen inne i växthuset och splittrades i miljoner bitar.
Grrr, jag undvek i största möjliga mån att lyfta med sugproppen eftersom den verkade lite ranglig men som det var hade jag tydligen mesta lasten på sugen. Det var bara att sopa upp spillrorna. Tyvärr saknar jag nu en liten glasruta för ett fönster, jag har visserligen plast över till hela taket men att den där sugproppen brakar ihop borde gå på garanti. Får ringa imorgon och höra, annars får jag sätta upp plast vid en lucka. Även här blev det annars två rutor över, en lite kortare än dom stora och en långsmal. Gissar att dom är till enkeldörren om man inte beställer breda skjutdörren?
Jag håller med, det var väldigt luddigt hur plastlisterna skulle sättas. Jag började sätta dom ensidiga på hörnen men till slut tog dom ensidiga listerna slut. Efter lite eftertanke insåg jag att dom skulle sitta som du säger på dörrarna. Retsamt, orsakade en del extra jobb.
Hade exakt samma problem som du med dom där plastplupparna som skulle sättas fast i vågräta regeln som dörren hänger i. Jag tog en avbitare och klippte av dom innersta "benen" på plastplupparna och då fick jag dit dom.
Det följde med ett grått rör med en vattenslangskoppling, vad är det? Jag gissar att det är nån sorts takbevattning eller kanske nån dimspridare som ska sitta i taket? Har inte satt upp den än, avvaktar med detta. Är det nåt att ha?
Redigerat av Digger: 25-05-2008, 21:54