CITAT (oldwolfie @ 29-03-2004, 21:32)
skulle åka till torpet idag o gjorde det också men skogsmaskiner har kört upp halvmeter djupa lervällingsdiken på min väg så jag kunde inte ta mej dit

jag blev så lessen så jag mådde illa
ville ju sitta på trappen i solen o spankulera runt lite men kunde inte ställa bilen där jag brukar då det inte går o köra upp för snön,,,, för där låg halva skogen upptravad o leran hotade att slurpa fast mej så de blev till o backa bort innan jag fastnade o hem o ringa skogsägarn
han verkade medgörlig så jag hoppas verkligen att det ska gå att köra dit alldeles snart fn vad jag e besviken
men jag åker dit imorrn o ser om det händer nåt men får väl bereda mej på en promenad om jag nu kan ta mej över geggan
de e så sorgligt att dom inte tänker sej för dessa skogsmaskinförare dom ser ju mitt hus o måste förstå att jag är där för dom såg mej ju i förra veckan
o jag kan ju inte bära allt för hand upp för de orkar jag inte
idag hade jag jordsäckar med :( :(
mycket tråkigt att höra !!!
men nog måste det finnas lagar att de inte får göra din väg oframkomlig!!! Tycker jag iallafall. Du har säkert något servitut på nyttjanderätt av vägen.
Och visst måste vår skogsnäring få "böka" till lite grann,,, men inte mycke-grann och inte under för lång tid...