Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> nåt kul med taklök?
          millann
          Inlägg 26-05-2008, 10:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 14 916

jag har fått en massa taklök av min underbara mormor (som grävde upp halva sin rabatt för att jag skulle få massa växter i födelsedagspresent!)
          Jag har planterat allt utom taklöken, för jag kommer inte på nåt bra att göra med den.. confused.gif
          vill göra nåt skoj och gärna lite annorlunda.. men min fantasi har satt sig på tvären..

Vet ju att de trivs bra på murar och vid stenpartier.. men jag har inget sånt. Tänkte väl så småningom göra ett nytt stenparti, men vid det laget så har nog de här taklökarna dött för längsen.. det tar ju lite tid (och mycket svett giggle.gif ) att greja till sånt!

Kan man sätta ner dom i en vanlig rabatt? inte ett dugg kul, men man kanske kan sätta ner dom där tills vidare??

Funderade lite på iom jag skulle sätta ner dom i krukor/fat.. överlever de vintern så då? och vad kan vara fint att kombinera taklöken med??

finns lite bra ideer så vore det 000.gif !!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Österläge
          Inlägg 26-05-2008, 19:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Något som är fint är att lägga en amfora eller stor kruka ner o så plantera taklöken så att det ser ut som att man har tappat krukan o taklöken liksom rinner ut...

Bifogad fil  taklökskruka.jpg ( 79.98k ) Antal nedladdningar: 16

Bilden hittade jag på http://www.lillaflora.se/Gammla%20sidan/stenpartiet.htm

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          Mollis
          Inlägg 27-05-2008, 07:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

CITAT (uteplatsen @ 26-05-2008, 20:05) *
          Något som är fint är att lägga en amfora eller stor kruka ner o så plantera taklöken så att det ser ut som att man har tappat krukan o taklöken liksom rinner ut...

Bifogad fil  taklökskruka.jpg ( 79.98k ) Antal nedladdningar: 16

Bilden hittade jag på http://www.lillaflora.se/Gammla%20sidan/stenpartiet.htm

Vilken kul idé! Jag har en massa taklökar, ska nog hitta på nåt sånt kul med dom!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 19:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon