Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Försvunnen taltita/entita?
          rosa312
          Inlägg 30-05-2008, 19:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 71
          Medlem nr: 16 008

I ett av träden vid huset har en tita byggt ett inte alltför klurigt bo ca 1 meter upp inuti en ihålig stam. Nu har jag inte sett till föräldrarna på över en timma och ungarna har små "skrikperioder" där inne i stammen. Vad händer? Till saken hör att katterna är runt det trädet hela tiden och försöker komma åt ungarna. Har de tagit de vuxna fåglarna månne? Hur länge kan föräldrarna hålla sig borta och hur länge klarar sig ungarna själva?

--------------------
          Mina små bloggar: Bland maskrosor, borstnejlikor och kattskit mitt försök till trädgårdsbloggande
          , teres blogg min scrapbookingblogg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          rosa312
          Inlägg 30-05-2008, 21:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 71
          Medlem nr: 16 008

De ser ut att ha fjädrar men ser ganska små ut. Har bara sett en fågel vid boet åt gången så min tanke var att en redan "obemärkt" gått åt. Vuxna fåglar/fågel har flugit in o ut hela dagen men nu sent på em så var katterna där och de vuxna har inte setts till efter det. Man hör att ungarna sätter igång och piper när de hör sädesärlan eller pilfinksungarna som får mat i trädet bredvid. Hu vad jag mår dåligt! Ska jag ge mig ut tidigt imorrnbitti o kolla om de är igång för de sätter väl fart tidigt? Alternativt ta en ficklampa o se om honan ligger där ute senare, vågar man det?
          Fy vad jag känner mig illa berörd när katterna ger sig på fåglar sad.gif.

--------------------
          Mina små bloggar: Bland maskrosor, borstnejlikor och kattskit mitt försök till trädgårdsbloggande
          , teres blogg min scrapbookingblogg

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 11:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon