Då var bevattningsanläggningen installerad och preliminärt intrimmad. Vi köpte ett Gardena startset för 600 kronor när vi för några veckor sen besökte äldsta dottern i England. Fungerade nästan direkt från start. Köpte två böjar och en liten avstängningsventil samt ett set med lin och smörja för att kunna få det både tätt och med vinklarna rätt. Det blev tätt med en gång, det hade aldrig funkat med gängtejp.
PICT1402.JPG ( 264.33k )
Antal nedladdningar: 101Sen var det dax att dra huvudledningen runt växthuset. Hade först tänkt att dra den lite högre upp, men insåg sen att det skulle bli mycket snyggare att dra den på sockeln. Får komplettera med fler fästen. Naturligtvis hade jag inte trott i förväg att jag skulle skruva fast något i sockeln, så där hade jag inte stoppat in några bultar i förväg, så det fick bli twist-in-bultar.
PICT1403.JPG ( 292.18k )
Antal nedladdningar: 98Sen återstod att programmera bevattningsdatorn. Vi valde bevattning 3 min var 6:e timme. Klockan 13.00 satt vi sedan förväntansfullt och väntade på att det skulle brusa till. Det gjorde det. Vi gick runt och justerade flödet individuellt.
Som tur är åker vi till England igen i sommar. Då skall vi komplettera med lite mer grejor samt köpa ytterligare en anläggning till våra odlingslådor.
Redigerat av ErikG: 01-06-2008, 21:07