Medlem
Antal inlägg: 33
Medlem nr: 13 754
Hej!
Undrar om det är någon som haft problem med montering av Ventomax fönsteröppnare. Vi har ett nytt Euro-serre maxi 4 växthus. Vi höll på hela kvällen igår och försökte montera öppnarna. Min sambo är väldigt händig och har jobbat som bilmekaniker och jobbar nu med annat hantverksjobb. Skulle i princip kunna bygga en hel bil säger han men har gått bet på dessa "jäkla fönsteröppnare". Någon som har något tips. Väntar bara på att kunna flytta ut mina små plantor.
Medlem
Antal inlägg: 368
Medlem nr: 1 011
Jag fick en snilleblixt nu ikväll när jag pulat med dom där vinkelbitarna som jag köpte i samband med växthusköpet. Man använder dom för att sätta upp diverse saker i huset. Kunde man inte använda dom för att få upp fönsteröppnarna? Jomenvisst!
Jag filade ner ena rundade änden på dom så att kanten inte skulle slå i glasrutan. Sen skruvade jag fast två stycken bredvid varandra och fäste fönsteröppnarens ena stag i dessa med hjälp av dom två skruvarna och fästet som egentligen ska in i skåran. Det hela blev väldigt stadigt, känns mycket stabilare än den metod som bruksanvisningen förordar, se bilderna nedan. Hurra, hurra, nu slipper jag ringa Willabs och krångla och klaga på fönstren!
Problemet med droppkontakterna som det inte kom nåt vatten ur är också löst! Jag hade satt dom åt fel håll!