CITAT (rosa312 @ 23-05-2008, 13:29)

Sen är det ju bara frågan varför knaskatten kackar i "eget bo", lathet eller inte så slug? De andra går ju utanför gården. Men det har hon ju bara svaret på själv och kan vara lite klurigt att komma åt

!
Jag skulle tro att beror på att hon har ett väldigt litet "revir", förmodligen för att hon är låg i rang. Min honkatt har i princip radhustomten som revir (och "kackar" helst i toalådan inne

). Men nåde den främmande katt som beträder det reviret...
Medan hankatten hellre gör sina behov hos grannarna. (Och jag tackar alla makter för att grannarna tycker att det är OK!) Hans revir är större men han är mycket mer "släpphänt" med besök.
Nu fattar jag inte om det är dina egna katter eller någon annans. Eftersom du skriver "eget bo" antar jag att det är dina. I så fall: Har du funderar på att göra en "toa-grop" åt henne? Gräv ur ett spadtag ner och fyll med sand. Man kan inte låta den vara på samma ställe hela tiden men den "gödslade" sanden uppblandad med kompost blir en utmärkt planteringsgrop för prydnadsväxter. Om du ser till att göra i ordning en ny grop innan du planterar den gamla så får nog den nya planteringen vara.
Och - ju mer du grälar på katten desto lägre i rang hamnar hon (=
min teori).