Är inte retlig tycker bara att "det finns inget du kan göra grannen har all rätt i världen att förstöra din gård" inte är speciellt konstruktivt. Det hade varit konstruktivt att skriva "enligt balk #X så har din granne all rätt att ha kvar sina träd och du har likartad rätt att gräva upp din gård", detta är mer konstruktivt då vet jag att det inte bara är personliga åsikter.
För övrigt så vet jag inte hur jag skall kunna uttrycka detta tydligare men vissa verkar inte förstå. Det handlar inte om mossa eller rötter som är nära marken på tomten. Det handlar om rötter som är OVANFÖR marken. Kan inte se hur det skulle kunna vara lagligt. Å samma anda så skulle jag kunna gå och gräva ner stenbumlingar på min grannes tomt där hälften sticker upp ur jorden, i mina ögon samma sak (dock lättare att ta bort stenar än rötter).
Ledsen om jag har verkat lite offensiv känns bara som om lagen är lite snedvriden. Du har ingen möjlighet att måla ditt hus som du vill, du får inte sätta in fönster på ditt eget hus som du vill, du får inte bygga nära grannes tomt men när det kommer till att ha 30-40 meter högra träd vars rötter förstör din grannes tomt så är det helt ok!?! Kan någon förklara logiken i detta för mig.
Återigen ledsen om jag verkat "retlig" var absolut inte min mening!
|