Tack för alla svar både possitiva och negativa, förstår att det är en svår fråga. Är dock inte att jag vill jämna hela stället vid marken utan ta bort 10 träd. Men som några här har påpekat så anklagar jag inte min granne för att "förstöra" min gräsmatta. Har ni läst hela inlägget så kanske ni förstår att det inte är min granne jag klagar på utan på lagen. Min granne är för övrigt väldigt trevlig så jag tror inte att det kommer att bli några problem. Vill de inte ta bort träden så kommer vi nog fram till en allternativ lösning där vi fortfarande kan ha grillkvällar i området utan sura miner...

Har även vuxit upp med dessa träd så det kanske kommer till en punkt där man inser att man själv inte vill fälla dem. Är bara synd att man inte kan göra något med gräsmattan men det kanske finns andra allternativ.
Aqvakul och Sommartorparn läs gärna hela inlägget innan ni postar, återigen har inget emot min granne det är LAGEN jag blir fundersam över. Men å andra sidan Sommartorparn så kan du utveckla resonemanget kring surjordsrabatter så vore jag tacksam. Har inte direkt gröna fingrar så om ni/du kunde nämna lite allternativ till växlighet så lovar jag att i forsättningen inte klaga på vår lag...