AnnammA: fina bilder, grattis till en så fin ros. Min mor har en som är riktigt stor, så jag vet att det går

Blev bara så exalterad över att den blommade, särskilt efter snötäcket i påskas. Något jag ser som mycket uppmuntrande (jag har nästan ingen personlig erfarenhet av rosor, utan har bara levt "bredvid" min mors rosor utan att bry mig särskilt) är att det kommer nya skott på samma ställen där de gamla skotten frös bort i påskas. Alltså finns det alla möjligheter när rosor fryser, tolkar jag det som. Jag låter alla pinnar stå tills de ser riktigt brunsvarta och döda ut, för vem vet... rätt som det är kommer det ett nytt skott!
Dock tolkar jag det som att Madame Alfred är lite klen av sig...? En av dina dog och den jag köpte såg inte mycket ut för världen, den är dessutom klenast av de jag satte i höstas. Min mors ros är stor, men ser lite "spetig" ut, tycker jag. Hon är väl sådan, helt enkelt.
Albertine, däremot, växer så det knakar! Börjar snart likna en klätterros, till skillnad från Madamen. Bild kommer när Albertine har slagit ut