CITAT (Heda @ 05-06-2008, 10:23)

Åh fyy så hemskt så hemskt!!
Vilken tik är det ni vill ha valp efter? Och vilken hane? Vi har en Wachtel som vi ev ska para vid nästa löp...dec-jan någonting. Hon ska klara jaktprovet (löpte förra året) och bli friröntgad först. Fick ett första pris och Ck på Wachtelhundklubbens utställning den 24:e maj....då måste ju du ha varit där!? Hon komm 2:a i öppna klassen...Amazon (Wilda). Brun, jagar bra redan ställer grävling och jagar råttor på sommaren och rådjur, hjort, älg, räv, hare på vintern. Vi har sett henne jaga gris 2 gånger men tror att hon väljer ett rådjursspår före gris. Tycker mycket om barn och går jättebra med andra hundar.
Vi har inte kollat så mycket efter hane än, vill ha det andra klart först. Så ska det ju kollas upp med inavelsprocent och hela den biten....
Vore iaf intressant att veta vilka föräldradjur hon var efter...
Kram, Kram och ge inte upp...
Nej inte ger jag upp inte, då vore flera års väntan bortkastade. VIll inte säga vilken uppfödare det är eftersom Julies fel inte var ärftligt på något vis, bara ren otur. Det blir så mycket rykten som jag inte vill hjälpa till att sprida annars.
Har ringt runt och letat och det mesta som finns kvar för året vill jag antingen inte köpa eller så har de ingen tik eller vill inte sälja till mig. Gudbevars så tror inte en del herrar att damer jagar......
Har i alla fall ställt mig i kö till en annan uppfödare och står som tredje tik-köpare för en valp under hösten.
Mamman är nordisk vinnare och har två cert i Sverige och ett i Norge, andrapris ÖKL.
Pappan har tredjepris ÖKL samt 1 viltspår samt en massa fina avkommor.
Båda föräldrarna har bara A och ua i hälsoläge i båda kullsyskongrupperna.
Annars står jag kvar som första tik-köpare hos den uppfödare jag valt innan.
Mamman är NORDCH, UKL 70 p, 2:a pris ÖKL, samt 1:a paris viltspår samt jagar gris.
Flera generationer tillbaka är allt provat UKL samt hälsoläge bara A.
Så det är nog bara att vänta........
Men tack för erbjudandet.