Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vad odlar ni i trädgårdslandet/kolonilotten?
          gustafssonjenny
          Inlägg 31-03-2004, 13:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 3 123

Hej.

Är intresserad av vad alla odlar hemma i sina trädgårdar, koloniträdgårdar m.m. Speciellt intresserad av vad "invandrare" odlar.

nyfiken och vill ha tips.

Kram
          JG

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 31-03-2004, 21:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Todeloo,

Även jag är mkt intresserad av vad 'invandrare' odlar så jag gör ibland studiebesök, och här i Gbg finnsmånga fina ställen å besöka!

De odlar mkt asiater mkt koriander mkt blad av alla de slag och mig personligen passar detta tänkesätt utmärkt!
          Själv skall säsongen inledas med ruccola olika sorter, vårmix ifrån halcyon seeds ( roliga asiater), kyona - en kål - asiat somman kan så på våren, slätbladig persilja....sedan Galactica sallad ifårn Runåberg som är den RÖDASTE salladen av alla.....sedan i Maj/Juni då jäklar - då brakar squash-vansinnet igång och jag skall ju odla MER squash än nånsin av alla de konstiga och tokiga slag ;D tillika med koriander, alla roliga italienska salalder, måste ju alltid ha rädise-'pods' d v s låta en elelr två rädisor gå i blom och skörda kapslarna och i år skall det ÅTER bli rat tail radish....sedan rättika för dte är så gott i wok, kohlrabbi superschmel som också är fin i wok och så skall jag ÄNTLIGEN odla tillräckligt mkt grönkål! och svartkål.....
          blad blad och åter blad. Sedan - jag hr ju gått kurs i indisk matlagning - MÅSTE testa odla bockhornsklöver för de goda bladens skull!!!

Sedan satte jag ju flera sorters lök i hstas, de börjar komma uppp nu - potatislök, schalotenlök, vitlök etc etc ....plus slizun - Allium nutans - skall bli spännande å se vad som kommer upp i år ;-)

Sedan MÅSTE jag nån gång lyckas med cickoria-sallad och alla mina skumma krassesorter plus de asiatiska grönsaker jag importerat ifrån USA - har ställt upp massor med pallkragar tillika med mina ordinarie odlingsbäddar...ja rapporter följer!

Hälsar ingrid

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 16:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon