Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snabb hjälp: Behålla stenvall eller transportera bort?
          Myrlejon
          Inlägg 07-06-2008, 20:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 16 652

Hej! Ny på forumet och behöver hjälp av er!
          Vi bygger hus och markarbeten pågår. Grävaren har lagt upp en "stenvall" i nordvöstra hörnet av trädgården. Till på måndag måste vi bestämma om den skall vara kvar eller fraktas bort. Det är dyrt att frakta bort. Jag kan få en del jordmassor att täcka stenen med och bygga något slags stenparti av. Men kommer det någonsin att fungera eller kommer allt att torka bort? Jag behöver snabba råd, vad tror ni? Det är som högst ca 1.70 m basen ca 2.5 m och ca 5+5 m lång. Den är inte ivägen för något, bara granskog bakom. Bifogad fil  stenvall.JPG ( 33.79k ) Antal nedladdningar: 58

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Myrlejon
          Inlägg 08-06-2008, 09:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 16 652

Skulle vara svar till Cilla M. har inte riktigt lärt mig hur trådaran fungerar här....

Ja, det är det blivande huset som syns. Problemet är väl tillgängligheten då det ligger kringgärdat av skog. men kanske går det att komma fram med en minigrävare vet inte hur breda de är? Tveksam dock om de klarar dess stenbumlingar? De största är en meter i diamter. Så tanken var att använda dem på plats till någon form av upphöjt stenparti. Tänkte mig vårlök, backnejlika, backtimjan, kanske någon en, lite taklök eller andra fetbladiga växter och torktåliga växter. Gärna så "natuligt" som möjligt. Som en liten ås i miniformat. Men frågan är om det blir för torrt ävenför dem?
          Det finns inegn "jordkärna utan bara grova block, som jag tänkte försöka täcka med scahktmassor.

Redigerat av Myrlejon: 08-06-2008, 09:18

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon