Efter en veckas gråtande och funderande så har ja nu anmält intresse på en valpkull som verkar rätt så OK:
RIngde min uppfödare som det misslyckats med och talade om att nu så köper jag bra hundar när jag kommer över dom och inte när det passar mina planer. Jag talade också om att jag var fortsatt intresserad av en valp hos henne nästa sommar.
Sen om det var så att jag hittade en hund innan som verkar OK så köper jag den med. LItar liksom inte på lagen om alltings jävlighet. Väntar jag ett helt år till och längtar så här kollosalt, så kan det nog gå överstyr igen.
OM det blir något i höst eller vinter så kommer min man att få ta över den när jag får nya valpen. Då är grunddressyren satt och jag kan fortsätta med nästa. OCh blir det inget nästa sommar så har jag i alla fall en hund.
Hon frågade då vare jag satt i kö och jag talade om det.
Svaret blev att " Du skall inte ha en medioker hund för du är ingen medioker hundägare. Du är en bra hundägare och ska ha en riktigt bra hund. Eller två bra hundar"
Så hon skulle genast börja leta bland sina kontakter och kollegor för att hitta en riktigt fin andrahund åt mig.
Snacka om att vara snäll och engagerad.