CITAT (Grå @ 08-06-2008, 17:35)

Äh! Det är väl för farao bara att säga åt dem att försvinna. "Det finns tång och rötter nere vid bryggan, ha en trevlig midsommar"<klipp>
Jag svarar aldrig i telefon, oavsett vilken dag på året det är<klipp>
Du är så underbart vrång! ( <= det där är en komplimang alltså, ta emot den om du vill)
Jag är så trött på att alla ska vara så sociala hela tiden, på det där käcka och spontana viset som jag själv inte väl behärskar - och klarar mig utmärkt utan. Nä, ska någon nå mig snabbt med information, och vill ha ett snabbt och utförligt svar, då är det epost som gäller...

Förr i tiden anmälde man sin ankomst i förväg, så att mottagaren fick tid på sig att förbereda gästabud, eller kokande olja och slipade spjut, allt efter tycke och smak. Kom man oanmält var det att se som stridshandling, och skyll-dig-själv-faktorn var stor om man mötte sitt öde. Det är ingen slump att "vi får främmande" heter just "vi får främmande"; det är det som är naturtillståndet, alla utbölingar som kommer på besök skall ses med misstänksamhet.
Nu låter jag nästan asocial, men det är jag då rakt inte...vill bara kunna välja mitt umgänge utan att övrigt folk ska tycka si eller så.
Objudna gäster kommer inte in här. Sist jag öppnade dörren för en objuden var nog flera år sedan - man vet ju aldrig, det kan vara försäljare av diverse slag som står därutanför och jag vill inte sluta ut benen genom att masa mig dit för att öppna...

Jag har däremot haft vänner som bott här i flera månader, men de har såklart varit välkomna.