CITAT (Kicki J @ 01-04-2004, 08:28)
God morgon!!!!
Jag har en liten funderinga när det gäller färgen på dina småplantor. Tog du bara frön från en och samma planta eller flera? Blommade den/de med olika färger??
På några sorter jag har satt som ska bli vita, rosa och lila syns det redan nu på en liten spröd 3 cm stjälk vilka som blir lila och vilka som blir vita. Bara en fundering om det kan vara samma med dina frön. Annars borde det ha med ljuset att göra.
mvh Kicki
Tjenare hej igen! Nu har jag varit ute och målat på något vitt pulver blandat med vatten (den stog i växthuset sedan förra ägaren) på takglaset.
När Det gäller färgerna så vill jag minnas att jag tog frön från en fröställning, men jag kan minnas fel. mI vilket fall som helst så var det en och samma färg på hennes blomor, men det gör ju inte mina frön till färgsäkra om jag tagit från fler blomster.. Men jag observerade en liten sak:
Plantorna som står två och två. Dom jag inte gallrat så bra. Dom blir i olika färger. Det kan ju vara en slump, men vad vet jag?

Jag ska ta ett kort och lägga in på några exempel. Men då måste jag koppla ner internet, ta med mig kameran ut osv så om ca en timma ska bilderna vara där.
PS. Ush vad tagnetbordet blir skitigt när man inte tvättar händerna imellan besöken i grönskan och datorn. Konstigt formulerat men, jag är väl poetens motsvarighet....
Keep on gröning, Kirskål på er alla... (jag har sparat en rabattdel med kirskål).