|
Jag kan inte så mycket om rosor men jag tycker att den verkar vara väldigt buskig och fin! Roligt också om det är många knoppar!
Jag brukar sätta såna där små krukrosor i rabatten. Dom brukar växa så det knakar över sommaren och hösten. Tyvärr har jag bara vid ett fåtal gånger, lyckas övervintra dom i matkällaren. Verkar vara väldigt känslig på temperatur och fukt över vintern...
Om jag hade en sådan vacker ros som du har så skulle jag plocka av lite blad, lite här och där, både stora och små, även de gröna friska (de som skymmer knopparna) så att kraften och ljuset når knopparna och den kommer att blomma mera.
Min son fick en fullblommande kruk-ros nu i maj, när han konfirmerades. Den åkte ner i rabatten veckan därpå. Fick pilla bort en massa gula blad jag oxå, (förmodligen av för hög värme...) men nu har den hämtat sig och är åter på gång med nya fräsha blommor.
Tror inte det gör något om du sätter den i större kruka nu, mitt i blomning. Dom där "smårosorna" är bra tåliga ändå. Jag har misshandlat mina mer än så...
Vackert! Önskar dig fortsatt Lycka Till med den!
|