Åh, så skönt att höra fler som är som oss!! Vi är allmänt osociala, tycker nog de flesta...dvs vi har inte 100 ytligt bekanta som ska "underhållas"...vi har ett fåtal nära vänner som gärna får komma på oväntat besök. De förväntar sig inget...inte nystädat inte nybakt inte nylagat!
Har också mått dåligt...då kunde jag knappt åka iväg hemifrån ibland, fick panik i affären i stan och var TVUNGEN att åka hem. En gång då jag klarat flera timmar av "trevligt" umgänge runt en fotbollsmatch på tv och middag och allt var paniken så stor när jag hade 300m kvar hem att jag ville ställa bilen och springa hem!! Snacka om utsprungs reaktion!! Total flykt panik!! -
Usch....det är inte roligt. Nu är det mkt bättre, får sällan panik attacker, när de kommer åker jag helt sonika hem och skiter i om folk tycker att jag är mysko. Då hjälper det alltid att pyssla i trädgården ett par timmar...sen är jag lugn.
Usch för snyltisar

så himla ohyfsat!! Vi har firat senaste julaftonarna, nyår och midsommar hemma...utan gäster...bara god mat och dryck utan krav eller måsten eller prestationsångest...så får det fortsätta tills jag känner att jag vill något annat.
Våra nära vänner får gärna vara med...då blir det ingen ångest men inte bekanta....fast vi har ju nästan inga sådana