CITAT (gammelnalle @ 10-06-2008, 20:51)

Dör av skratt.... jag??? Inte...
Kul att du vill göra nåt "eget" (även om det är en "översättning och en stulen melodi" ((fritt efter Stefan Demert- Luring))
Och kul med Uke!!! (spelar inte själv-tyvärr- men min kompis fuskar på detta Norska Instrument...he he he- eller var det Japanskt... -John Lennon sa ju I love you my japaneese Uke Ono........ he he he)
Lycka till med mormorandet och med In dreams... (Hur tar man Dm+ på en sån konsyig mackapär??- under förutsättning du spelar i Cdur)
Du har ju 4 veckor på dig med skrivandet... lungt- du hinner...
b
Hahaha, Uke Ono... Det var bra!
Jag har spelat In dreams i 7-8 års tid på min lilla uku.... Tycker den är lika fin varje gång, fast oftast så nynnar jag bara till den.
Dm tar man: första bandet, nedersta strängen. Andra bandet, 3e strängen nerifrån. Tredje bandet, andra strängen nerifrån. Ungefär som ett "fingeromkastat" D7. Jo, jag spelar den i C.
Jag är inte så haj på noter, jag är självlärd och kan lite accord, och när jag inte kan så 'tar jag ut' det som låter bäst eller spelar i en annan dur. Man spelar ju likadant på en uku som på nedersta 4 strängarna på gitarren...
Skaffa en ukulele du också, så kan du spela med kompisen din.

Man får en riktigt bra ukuklele för under tusenlappen. (kolla bara så att det är ett 'öppet' ljud, så att det inte låter dovt, samt att det är bra stämskruvar så dom inte hasar efter, annars blir man bara irriterad)
Det är ju jättekul om man är några... Jag och min syster brukar få för oss ibland att vi ska spela med 'Östen med resten', på DVD, alltså. Det är superkul. (Jag kommer med solsken till dig....

)
Tack för Lyckönskningarna!