Sussie F-Flower
Hej på Er alla musikintresserade!

Har sökt nu i tre (!) timmar på internet efter en översättning på denna låt/text.
Hittar inte...

Någon som kan hjälpa eller vet var jag kan söka?

http://www.elyrics.net/read/r/roy-orbison-...ams-lyrics.html

aanderss
A candy-colored clown de kallar det John Blund
Tassar till mitt rum varje natt
Bara för att strö Stardust och viska:
"Go to sleep, allting är alright"

Jag stänger mina ögon
Då jag glida iväg
Into the magic night
Jag mjukt vingla
Oh le och be
Liksom drömmare göra
Då jag somna
Drömma mina drömmar om du

I drömmar ... Jag går med dig
I drömmar ... jag talar till dig
I drömmar ... gruva

Hela tiden
Vi är tillsammans
I drömmar ... I drömmar

Men strax före gryningen
Jag vakna och hitta dig borta
Jag kan inte hjälpa det ... jag kan inte hjälpa det
Om jag gråta
Jag minns
Det ni sa farväl
För att avsluta alla dessa saker
Och jag gärna i mina drömmar
Endast i drömmar
I vackra drömmar

testa googels översättning
http://translate.google.se/translate_t
KURT
Jag antar att frågan gällde en seriös svensk översättning? Har du gjort en egen "Glad amatör"översättning?
aanderss
CITAT (KURT @ 08-06-2008, 08:48) *
Jag antar att frågan gällde en seriös svensk översättning? Har du gjort en egen "Glad amatör"översättning?

jag anvnde googles översättning till 100%
Sussie F-Flower
Tack så mycket för den!

Hihihi, njaa, det var väl kanske inte exakt så jag hade tänkt.
Inte ordagrant översatt menar jag... Det måste stämma med melodin också..... rotfl.gif å det gjorde ju inte den texten...

Men ett gott skratt fick jag dock när jag provade att sjunga.

Tack för att du tog dig tid aanders!

gammelnalle
nyfiken i en strut undrar vad skall du ha den texten till???

yaay.gif

till någon student?

b
Sussie F-Flower
CITAT (gammelnalle @ 09-06-2008, 21:40) *
nyfiken i en strut undrar vad skall du ha den texten till???

yaay.gif

till någon student?

b

Jag kunde mig f*n på att den frågan skulle komma... giggle.gif

Hihihi... Jag ska nämligen bli mormor wub.gif den 7/7, (är det sagt i alla fall)...

Därför fick jag för mig att jag skulle skriva en låt till den lilla bäbisen. Tar ukulelen eller gitarren när det blir dags... Dragspelet passar väl inte till den låten tror jag... no.gif om det inte blir för tidigt och bäbisen kommer på midsommaraftonen, förståss...? g.gif laugh.gif

Tänkte därför "stjäla" ev någon bra mening, i en försvenskad "In dreams", om det finns någon, ef.s det är den melodin jag har tänkt använda mig av, och som texten ska passa till.... (Nu dör ni väl av skratt, allihopa....!!! a0a.gif )

Har lite olika alternativ på gång, men det går lite lättare att hitta på en text med lite vin i ena benet... giggle.gif shy.gif (hur lät det där då...? whist.gif )
Då blir man lite mera djup och känslig och kan få så vackra ord att stämma såå fint... wub.gif

...That's me....

Kanske någon har en annan låt med text till en nyfödd liten bäbis då???
gammelnalle
Dör av skratt.... jag??? Inte...

Kul att du vill göra nåt "eget" (även om det är en "översättning och en stulen melodi" ((fritt efter Stefan Demert- Luring))

Och kul med Uke!!! (spelar inte själv-tyvärr- men min kompis fuskar på detta Norska Instrument...he he he- eller var det Japanskt... -John Lennon sa ju I love you my japaneese Uke Ono........ he he he)

Lycka till med mormorandet och med In dreams... (Hur tar man Dm+ på en sån konsyig mackapär??- under förutsättning du spelar i Cdur)

Du har ju 4 veckor på dig med skrivandet... lungt- du hinner...

b
Sussie F-Flower
CITAT (gammelnalle @ 10-06-2008, 20:51) *
Dör av skratt.... jag??? Inte...

Kul att du vill göra nåt "eget" (även om det är en "översättning och en stulen melodi" ((fritt efter Stefan Demert- Luring))

Och kul med Uke!!! (spelar inte själv-tyvärr- men min kompis fuskar på detta Norska Instrument...he he he- eller var det Japanskt... -John Lennon sa ju I love you my japaneese Uke Ono........ he he he)

Lycka till med mormorandet och med In dreams... (Hur tar man Dm+ på en sån konsyig mackapär??- under förutsättning du spelar i Cdur)

Du har ju 4 veckor på dig med skrivandet... lungt- du hinner...

b

Hahaha, Uke Ono... Det var bra!
Jag har spelat In dreams i 7-8 års tid på min lilla uku.... Tycker den är lika fin varje gång, fast oftast så nynnar jag bara till den.

Dm tar man: första bandet, nedersta strängen. Andra bandet, 3e strängen nerifrån. Tredje bandet, andra strängen nerifrån. Ungefär som ett "fingeromkastat" D7. Jo, jag spelar den i C.

Jag är inte så haj på noter, jag är självlärd och kan lite accord, och när jag inte kan så 'tar jag ut' det som låter bäst eller spelar i en annan dur. Man spelar ju likadant på en uku som på nedersta 4 strängarna på gitarren...

Skaffa en ukulele du också, så kan du spela med kompisen din. kompiskram.gif Man får en riktigt bra ukuklele för under tusenlappen. (kolla bara så att det är ett 'öppet' ljud, så att det inte låter dovt, samt att det är bra stämskruvar så dom inte hasar efter, annars blir man bara irriterad)

Det är ju jättekul om man är några... Jag och min syster brukar få för oss ibland att vi ska spela med 'Östen med resten', på DVD, alltså. Det är superkul. (Jag kommer med solsken till dig.... a0a.gif )

Tack för Lyckönskningarna!
smiley_small_hug.gif
gammelnalle
Tänk om John Lennon vatt Göteborgare... då hade det blitt:

Yoko-lelle!!!

lite grötrim trots att det inte är juletider:

I mina drömmar

C Am
En John Blund klädd I Clowndräkt

Dm Dm+7 G7
Går genom rummet när jag (har) släkt

C Am
Med sitt spö han försöker få mig trött

Dm7 G7 C
Sov nu och dröm så sött.

C Dm
Jag sluter min ögon och somnar sakta bort

Dm7 G7 C
Men innan jag hinner att somna

C Dm
En stilla bön jag ber om att:

Dm7 G7 C
Låt mig få drömma om dej I natt

C Am G7 F G7 C
I drömmarna får jag va , med dig och höra din röst
C D7
I drömmarna…(hitta på nåt själv då....he he he……………………..)

C Dm G C Dm G7
Tillsammans är vi I min dröm

C Fm C
Men innan nån annan vaknar
C F -Fm C
Är det ju dig jag saknar

C C6 C Dm
I can't help it, I can't help it if I cry --

G7 C
I remember that you said goodbye.

C C7 F G7
It's too bad that all these things

C F G7
Can only happen in my dreams,

C D7 Dm7 G7 C
Only in dreams, in beautiful dreams.

Jag har inte checkat rytmiken (ingen gura på jobbet... whistling.gif ) men det fixar du nog...

b
Sussie F-Flower
Men oj, oj ,oj, vad du har lagt ner tid gammelnalle!

Tusen, tusen tack!

Ska se över och läsa och sjunga noga, många, många gånger... och lägga till det som fattas på min redan halvfärdiga text...

Har du själv funderat på någon egen uku då?
"Ingen gura på jobbet" ??? Alltså har du en hemma, eller?

Ännu en gång, Tack!
mvh/Sussie
gammelnalle
CITAT (Sussie F-Flower @ 12-06-2008, 13:33) *
Men oj, oj ,oj, vad du har lagt ner tid gammelnalle!

Tusen, tusen tack!

Ska se över och läsa och sjunga noga, många, många gånger... och lägga till det som fattas på min redan halvfärdiga text...

Har du själv funderat på någon egen uku då?
"Ingen gura på jobbet" ??? Alltså har du en hemma, eller?

Ännu en gång, Tack!
mvh/Sussie

Utan Fantomen och Guran går väl inte leva???

men icke sa Nicke om ukke!!
coolgleam.gif

b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon