Av 24 små brinnande buskfrön så har hittills 18 st grott och tre till har spruckit upp även om det inte kommit någon grodd ännu. De sista tre ser inte ut som om det skulle ”bli nå`t”.
En ganska bra groningsprocent! Men det här var den lätta delen…..Jag har ju egentligen inte behöv gjort något alls mer än bevaka fröna i kylskåpet och eftersom de grott lyft över dom i en kruka med plantjord. Plus att jag hade en herrans tur att få bra frön.
Nu kommer det svåra…..Nu ska de små bli tvungna att klara sig ute också!
Jag har gjort så här……..Tacksam om jag kunde få hjälp ifall det är helt åt he**skotta.
I min nya rabatt som har sol som på fm och em (skugga mellan 11 och 14) har jag grävt ner hinkar ( med ordentliga hål i botten) som jag fyllt till ungefär hälften grovt grus och resten ”matjord”. Sedan har jag skurit botten ur krukorna som Dictamnusen står i och grävt ner dom i hinken.
Hinken har jag för att säkerställa dräneringen och småkrukorna för att veta var plantorna förväntas komma upp nästa år. Det som syns på bilden är lite sågspån från en Björk för att försöka göra jorden lite mer ”genomsläpplig”
mose__Large_.jpg ( 282.62k )
Antal nedladdningar: 28Anki