Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> ViktVäktarna
          Bettis
          Inlägg 11-06-2008, 10:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Eftersom jag ju slutat röka så kommer kilona som ett brev på Posten iaf på mig giggle.gif , så jag har nog tänkt att börja på ViktVäktarna efter sommaren, har ni några erfarenheter av dom?? Det kanske är någon som har några goda recept, det gör ju inget att starta redan nu whist.gif .

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid Zon3
          Inlägg 11-06-2008, 18:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Jag har tonvis med recept efter att ha varit med i ett par omgångar. Men allt är "super-copyright-at".

Annars tycker jag det funkar bra, iaf om man har tid att gå på mötena och inte nonchalerar den delen av programmet som handlar om att hitta balanskosten efter att man nått målvikten.

Jag gick ner de 13 kilo jag gått upp efter att ha slutat röka smile.gif, men sen fick jag komma tillbaka ett par gånger. De kör långsammare metoder numera, 90-talsvarianten innebar att man rasade ett kilo i veckan eller mer, iaf jag.

Körde med soppa som kvällsmat/middag gjord på passerade tomater, någon form av lök (gul eller purjo), rivna morötter och någon kålväxt eller squash (också riven). Späds med ungefär lika mycket vatten som tomater. Krydda med vitlök, buljongtärning, örtkryddor... Samt osötat rågbröd bredd med mager kesella och typ rökt skinka. Dessutom magert både frukost och lunch, samt frukt till mellanmål. Swop sa det så rasade vikten. Lite väl snabbt kanske... Jag gillar fortfarande den här soppan men brukar kosta på mig att fräsa löken i lite olivolja innan jag skickar i resten.

En sak som jag tycker är bra med VV är att man ska hålla reda på att få i sig så mycket av det ena och det andra att man inte hinner fundera på sötsaker, pommes frites eller vad det nu är man är svag för. Medan en del blir helt knäckta av "bokföringen". Jag vet inte hur det är nu men förr var det ju en diet som byggde på att minimera fett och socker, men inte någon GI-metod som verkar vara väldigt populärt nu.

Om du skriver vad du gillar för typ av mat kan jag försöka hjälpa dig med ett recept i linje med det här.

Redigerat av Ingrid Zon3: 11-06-2008, 18:16

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 14:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon