CITAT (Ingrid Zon3 @ 11-06-2008, 20:10)

Visst är det sött med kattungar och valpar, men inte slår det relationen man har till sina vuxna djur inte.
Men det är lättare att åka till kompisar och titta på deras vuxna djur och sedan åka hem tomhänt än vad det är att åka till kompisar och titta på deras valpar och kattungar och åka hem tomhänt. Det är nästan omöjligt.
Jag tränade i flera veckor och upprepade mantrat " Jag ska ingen valp ha, jag ska ingen valp ha, jag ska ingen valp ha" innan jag åkte till Jim och tittade på hans nya Grandisvalpar och åkte 8 veckor senare hem med ett ljuvligt, sammetslent litet tryne vid namn Alfons Maximus, även kallad Valpons...
"Jag har en valp, jag har en valp, jag har en valp"
9_veckor.JPG ( 70.12k )
Antal nedladdningar: 38Nu är ju då Valpons renrasig så jag kontrar med en bild på min omplacerings- border schäfer Diesel som börjat bli en riktigt trivsam kuf (förutom när han jagar iväg grannbondens kor ut i skogen):
Slötugg.JPG ( 840.72k )
Antal nedladdningar: 31Katter tycker jag däremot att det är bättre att de får blanda sig som de behagar. Blandraskatter anser jag är smartare än raskatter och jag vill hellre ha smarta och vackra katter än bara vackra. (Talar inte för alla raser nu, men har haft Perser en gång och aldrig mer)