CITAT (Grå @ 11-06-2008, 20:24)

Jag tränade i flera veckor och upprepade mantrat " Jag ska ingen valp ha, jag ska ingen valp ha, jag ska ingen valp ha" innan jag åkte till Jim och tittade på hans nya Grandisvalpar och åkte 8 veckor senare hem med ett ljuvligt, sammetslent litet tryne vid namn Alfons Maximus, även kallad Valpons...
"Jag har en valp, jag har en valp, jag har en valp"

Du vet väl det där med att hjärnan inte klarar av negationer? Mycket lättare med tankekedja nr 2!
Jo, det var precis så det gick till när jag blev med kattungar. Syrran ringde och frågade om jag visste nån som ville ha kattungar för annars var de tvungna att avliva de små liven (nu kapar jag visst tråden, ska försöka reparera det senare). Och jag frågade runt på jobbet osv. nä, ingen. Så åkte jag och hälsade på och passade på att titta på de små liven. Och på den vägen är det!
Hade jag åkt och tittat på otingade grandisvalpar hade jag torskat också! Älskar dom och speciellt tigrerade

. Att man sen får byta jobb osv för att hantera det, jaja... Men du Grå, Diesel får nog öva på att posera för kameran lite. Tog ett tag innan jag fattade vilken del av hunden det var jag såg.
NU åter till ämnet. Jag vill uppriktigt veta, hur tänker ni runt blandrasavel? Hälsa? lynne? utseende? osv. Varför blandar man just papillon och chihuahua t.ex.? Vad är det för egenskaper man vill förstärka?