Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur får jag Streptocarpus att blomma om?
          susannio
          Inlägg 11-06-2008, 21:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 45
          Medlem nr: 6 794

Hej!

Hur får jag min streptocarpus att blomma om?

Den inhandlades under våren och jag vill givetvis få den att blomma igen, om det är möjligt inomhus.

Behöver den en köldperiod för att sätta knoppar eller är det ljuset som avgör?

/Susanne

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          zissi
          Inlägg 12-06-2008, 18:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Jag köpte en vit i mars som hade massor av blomstänglar med både knoppar o utslagna blommor på. Den stod sig säkert 1½mån. Sen tog den en liten vilopaus på några veckor sen började det komma fullt med blomstänglar igen o nu är den översållad med vita vackra blommor o massor med nya blad.
          Verkar vara en lättskött växt. Jag har den i söderfönster men det är balkong utanför så den får ingen sol mer än tidig vår o sen höst. Den dricker mycket vatten. Har planterat om den i större kruka för den var alltid torr förut.
          Sen får vi se i vinter.........hur den mår då .........det vet jag ju inte. Har bara vanliga rumstempererade fönster att ha växterna i .
          Jag köpte den i en handelsträdgård där de har så underbara växter. Brukar alltid lyckas bra med det jag köper därifrån. Åsens utanför Norrköping ......kanske vissa av er känner till.

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 16:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon